Çamlık Cad. No:1 Fatih Sultan Mehmet Camii Altı Onur market Avm Beylikdüzü/İstanbul

Fotoğrafım

 Firmamız 2008 yılında şu an bulunduğu yerde, İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarından alınması gerekli tüm Lisans, Çalışma İzin Belgeleri ve Ruhsatları alarak hizmete girmiştir. 

 Bu 8 yıllık dönem içerisinde Ürün ve Hizmet kalitesinden ödün vermeden siz değerli müşterilerimize hizmet vermeye devam etmektedir.  

23 Eylül 2016 Cuma

AZ TUZLU DİYETLER FAYDADAN ÇOK ZARAR MI VERİYOR?

                                                        www.facebook.com/yemyesilaktar

Eski zamanlarda tuzun değeri ağırlığınca altınla ölçülüyordu. Sonra 1970'lerden başlayarak tuz beslenme açısından büyük suçlu haline geldi ve tamamen bırakmamız önerildi. Ancak son zamanlarda yapılan bilimsel araştırmalar, çok az tuzun çok fazla tuzdan daha tehlikeli olduğunu belirledi.
O zaman bunlardan hangisi doğru? Tuz çok değerli bir besin kaynağı mı beyaz zehir mi? Bunu cevabı çok da tatmin edici olmayacak, her ikisi de biraz doğru. Bu sorunun cevabı, hangi tür tuzu aldığınıza, ne kadar aldığınıza ve sodyumun kötü geldiği bir sağlık sorununuz olup olmadığına göre değişir.
Yaşamak için tuza ihtiyacımız olduğu tereddüt götürmez. Tuz, besinlerin hücrelere taşınması, vücudun pH dengesinin korunması, sinir sistemi iletileri ve kan basıncının düzenlenmesi gibi çeşitli fizyolojik işlevler açısından yaşamsaldır. Ancak birçok çalışma, çok fazla tuzun yüksek kan basıncı gibi bazı sağlık sorunları açısından iyi olmadığını gösterdi.

Bu konuya tüm açılardan yaklaşılacak olursa öncelikle tüm tuzların aynı olmadığını belirtmek gerekir. En yaygın olarak kullanılan tuzlar rafine tuzlardır. Bunlar ısı ve kimyasallar kullanılarak saf sodyum klorüre dönüştürülmüştür. Ayrıca nemini alarak topaklanmasını önleyen kimyasallar da katılır. Çoğu zaman iyot da eklenir çünkü bu elementi pek çok kişi beslenme yoluyla alamıyor.
Rafine olmamış tuz, tam tersine, işlenmemiştir ve yaklaşık 80 kadar mineral ve diğer elementler içerir. Rafine tuzun aksine renklidir, çoğunlukla gri veya pembedir ve rafine olandan daha pahalıdır.
"Salt Your Way To Health" (Sağlığa Doğru Yolunu Tuzla) kitabının yazarı Dr. David Brownstein "İnsanlar zaman içinde doğal ve rafine olmamış tuz kullanarak evrildiler." diyor ve ekliyor: "Vücudumuzdaki enzimler ve hormonlar tuzu doğal şekliyle, rafine olmamış haliyle kullanacak biçimde yapılanmıştır. Tuzu rafine olarak kullanmanın sonuçları bağışıklık sisteminin zayıflaması, kronik hastalıkların başlaması ve ilerlemesi ile asiditenin artmasıdır."
Sertifikalı aile hekimi ve West Bloomfield, Michigan Holistik Tıp Merkezi Direktörü olan Dr. Brownstein çoğu kişide tuz azlığı görüldüğünü belirterek günde en az 2.400 mg rafine olmamış tuz alınmasını tavsiye ediyor.
Tuz üzerine çalışmalar yapılmaya devam ediliyor. Geçen yıl prestijli tıp dergisi New England Journal of Medicine'de yayınlanan bir araştırmaya göre devletin önerdiği miktarda tuz tüketmeye dikkat edenlerin aslında kalp sorunlarının daha fazla olduğu belirlenmiş. Giderek artan sayıda ana akım tıp uzmanı da tuz ile yüksek tansiyon ilişkisini artık daha fazla sorguluyorlar.
Özet çeviri: Nurçin Çağlar
Sağlıklı Yaşıyoruz
Kaynak: 

Çevirenin notu: Biz bu bilgileri zaten biliyorduk, Canan hocamız çok güzel öğretti bu konuyu. Karatay ilkeleriyle yaşayanlar rafine tuzlara el sürmez, yalnızca kaya tuzu kullanır. Ancak hocamızın söylediklerine itibar etmeyenler belki bu yabancı kaynaklara itibar ederler diye tercüme ettim.

                                       www.facebook.com/saglikliyasiyoruzcom

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder